http://i561.photobucket.com/albums/ss52/angelicxmelody/Web%20materials/home1.png

Monday

Blog Stickers !!!

.Assalamualaikum..

Helo korang . Hye!
Eh, sekarang ni , ayung nak ajarkan korang , macam mana nak letak 
blog stickers kat blog ko'org..
nak bagi blog ko'org lagi nampak menarik..

Alang-alang suruh orang LIKE , suruh lah orang Share takpon follow blog ayung sekali kan ? hehe .
Tahu ke , yang mana satu? 
 .
Ada tulis button '' JOIN THIS SITE '' sebelah atas kiri kan ?

Ok , senang je cara nya . Korang perlu ikut je step di bawah ini ye :)
 
1. Dashboard > Design > Edit Html > Tick Expand Widget Template
                                     
                                ATTENTION : Tutorial ni menggunakan Old Template Interface .

2.   Then , dengan neggunakan Ctrl+F , korang cari kod ini ..
                      ( < /body> tag )

3. Dah jumpa kan ? Then , korang copy pulak kod di bawah tu (ayat kaler hijau) :
    paste kat ko'org punya HTML file sebelum < /body> tag 

4. Dah siap ke ? Jangan SAVE Lagi . PREVIEW dulu , kalau menjadi , SAVE lah!



<script language="JavaScript" src="http://adiwidget.com/js/aditop.js" type="text/javascript"> </script> <script language="JavaScript" type="text/javascript"> cot("http://1.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/ScGcQwSSLrI/AAAAAAAAAzY/AvFcpdnVGfk/s400/savegaza.png")</script>






<script language="JavaScript" src="http://adiwidget.com/js/aditopleft.js" type="text/javascript"> </script> <script language="JavaScript" type="text/javascript"> cot("http://2.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/ScGcRO_W3fI/AAAAAAAAAzg/KinaDHKuFic/s1600-h/savegaza_2.png")</script>



  <script language="JavaScript" src="http://adiwidget.com/js/aditopleft.js" type="text/javascript"> </script> <script language="JavaScript" type="text/javascript"> cot("http://3.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/ScGcQ1LQ2eI/AAAAAAAAAzQ/tiTC36qb1yU/s400/iluvpalestine_2.png")</script>






 <script language="JavaScript" src="http://adiwidget.com/js/aditop.js" type="text/javascript"> </script> <script language="JavaScript" type="text/javascript"> cot("http://1.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/ScGcQqc_H3I/AAAAAAAAAzI/vtpx96eyFbA/s400/iluvpalestine.png")</script>





 
 <script language="JavaScript" src="http://adiwidget.com/js/aditopleft.js" type="text/javascript"> </script> <script language="JavaScript" type="text/javascript"> cot("http://3.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/ScGcQiZVmgI/AAAAAAAAAzA/IqUYDrhOCGE/s400/iluvmyportal_2.png")</script>







  <script language="JavaScript" src="http://adiwidget.com/js/aditop.js" type="text/javascript"> </script> <script language="JavaScript" type="text/javascript"> cot("http://3.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/ScGWxSeyUPI/AAAAAAAAAy4/Mi5oZPwvrgs/s400/iluvmyportal.png")</script>









<script language="JavaScript" src="http://adiwidget.com/js/aditopleft.js" type="text/javascript"> </script> <script language="JavaScript" type="text/javascript"> cot("http://1.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/ScGWxXuA-mI/AAAAAAAAAyw/1yil8kQ7B-I/s400/iluvmyblog_2.png")</script>







<script language="JavaScript" src="http://adiwidget.com/js/aditop.js" type="text/javascript"> </script> <script language="JavaScript" type="text/javascript"> cot("http://2.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/ScGWxGCaExI/AAAAAAAAAyo/habp2glspto/s400/iluvmyblog.png")</script>








<script language="JavaScript" src="http://adiwidget.com/js/aditopleft.js" type="text/javascript"> </script> <script language="JavaScript" type="text/javascript"> cot("http://4.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/ScGWxOLEOgI/AAAAAAAAAyY/FvSOMsy2sV4/s400/iluvislam_2.png")</script>








<script language="JavaScript" src="http://adiwidget.com/js/aditop.js" type="text/javascript"> </script> <script language="JavaScript" type="text/javascript"> cot("http://2.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/ScGWxFoq0II/AAAAAAAAAyg/O_zLnwpoyVM/s400/iluvislam.png")</script>






Ok , SELAMAT MENCUBA yea! >.< !!!













Tak peduli kelemahanmu... Yang ada aku jatuh cinta karena hatimu.. Cintaku tak pernah memandang siapa kamu.. Tak pernah menginginkan kamu lebih.. Dari apa adanya dirimu selalu... Cintaku terasa sempurna karena hatimu.. Selalu menerima kekuranganku Sungguh indah cintaku ''... untuk seseorang diHATI dan bakal menjadi PELENGKAP DIRI.. Moga Allah permudahkan kami... amin. " Cintailah Allah kerana kamu akan dicintai oleh Allah.." " Semoga cinta kita terus bertasbih ke jalan ALLAH s.w.t " ~ faezah sapirin ~ ...

i love my CARLOS..

ASSALAMMUALAIKUM PARA BLOGER..
memandangkan  waktu besahur dah tak lama lagi dengan mata yang masih segar maka saya coretkan sedikit rasa sayang sesama makhluk ALLAH..inshaa allah ada manafaattnya..
terpaku dgn sebuah cerita menghayat hati..rasa tesentuh sekali..jom singga sejenak..

              
Kepada jemaah haji yang akan menunaikan rukun Islam yang ke 5, mestilah menjaga dan memelihara perbuatannya atau percakapannya sebelum dan semasa berada di Tanah Suci Makkah. Berbagai kisah kita akan dengar dari jemaah haji yang pulang dari Tanah Suci  nanti akan membawa berbagai kisah dan pengalaman mereka semasa berada di Makkah.
Kerana ujian dan dugaan di Tanah Suci Makkah sangatlah besar dan ada pasangan suami isteri yang bercerai kerana terlalu cemburu dan ada jemaah yang sehat tubuh badan sebelum menunaikan haji tetapi apabila kembali ke Tanah Air terpaksa menggunakan kerusi roda. Jadi baca kisah seorang wanita Muslimah ini.
Kisah ini mengenai seorang wanita Muslimah Melayu berasal dari Perak yang menunaikan haji kira-kira enam tahun lalu.
Wanita ini kerana sudah tua dan uzur, lutut pun lemah dan sentiasa sakit, menggunakan kerusi roda semasa tawaf dan saie. Dia mengupah petugas Arab menolaknya, tujuh kali pusingan tawaf dan tujuh kali berulang alik antara Bukit Safa dan Marwah.
Beliau menunaikan tawaf rukun dan saie saja. Yang sunat tak mampu kerana uzur. Lagi pun wangnya hanya cukup-cukup saja.
Namun, ada satu amalan mulia dimiliki Muslimah ini. Yakni mencontohi sunnah Nabi s.a.w., mengasihani dan menyayangi kucing di desanya.
Dia amat suka memelihara kucing. Di rumahnya banyak kucing. Dia melayan makan dan minum kucing. Dia pungut kucing yang dibuang orang, diberikan makan dan minum, dirawat dan dimandikan dengan sabun wangi.
Walaupun banyak kucing jalanan itu lemah, sakit, kurus kering atau lumpuh, tetap diambilnya untuk dirawat di rumahnya. Ada yang berkudis dan sakit serius. Pendeknya rumahnya menjadi pusat kucing kurap.
Maka terkenallah rumahnya jadi pusat rawatan kucing. Mana-mana kucing yang mati dikuburkan di kebunnya. Demikian begitu kasih Muslimah ini kepada makhluk Allah yang lemah lembut itu.
Justeru, ada kucing-kucing peliharaannya manja, gemuk dan sihat, serta cantik-cantik belaka, berkat khidmatnya, yang ikhlas.
Tahun itu beliau berangkat, menunaikan haji dengan menggunakan perkhidmatan Tabung Haji. Gembira dan sayu nian kalbunya, kerana hajatnya untuk ke Tanah Suci, solat di Masjidilharam dan melihat Baitullah di depan mata sudah terkabul sudah.
Ingin di hatinya untuk tawaf banyak-banyak seperti orang muda dan sihat. Tetapi apakan daya, lututnya sakit manakala badan uzur. Setelah solat fardu sentiasalah beliau memanjatkan doa dan pertolongan Allah, agar hajatnya dimakbulkan.
Pada suatu hari, semasa hendak pergi solat di Masjidilharam dengan keadaan bertongkat, beliau terjumpa seekor kucing yang kurus, comot, lemah dan lapar.
Apabila kucing itu hendak bangun berjalan, ia jatuh berkali-kali. Kasihan nian wanita tua itu melihat makhluk Allah itu menderita dan sengsara di kota suci Makkah.
Lantas diambilnya kucing itu, diurutnya tubuhnya yang lemah itu. Dibelikan sebungkus nasi berlauk dan diberikan minum air zam-zam yang murni.
Dengan takdir Allah, kucing itu pulih dan sihat. Kucing itu telah menggesel kaki Muslimah tadi, lalu menjilat kedua-kedua tapak kakinya. Ajaib sungguh, kaki dan lututnya yang sakit tadi, tiba-tiba menjadi sihat dan kuat, seperti orang muda.
Muslimah tua tadi dapat tawaf sebanyak-banyaknya, ikut suka hatinya. Tertunailah hajat yang terbuku di hatinya selama ini, berkat menolong seekor kucing di Makkah yang mulia itu..
Setelah tawaf wida (selamat tinggal) dan menziarahi Masjid Nabawi, hajah yang solihah tadi berserta rombongannya bersiaplah untuk pulang ke Malaysia.
Sewaktu hendak menaiki tangga pesawat di Jeddah, Muslimah tua tadi terlopong melihat seekor kucing yang mirip kucing yang ditolongnya sewaktu di Makkah dulu.
Kucing itu duduk di sisi tangga pesawat itu sambil matanya merenung sayu padanya. Apabila Muslimah tadi sampai ke anak tangga teratas, kucing tadi ghaiblah daripada pandangannya.
Demikianlah ganjaran dan berkat orang yang mengasihi kucing, seperti Nabi kita s.a.w. mengasihinya di dunia ini, lebih-lebih besarlah pahala menunggunya di alam akhirat nanti.

Wasallam.
 

       ini pula cerita tentang kucing kesayangan saya..tetiba tedetik hati nak pelihara kucing ..sebenarnya kat kampung kucing tu banyak,tapi memandangkan keadaan saya disini beseorangan ( kuala lumpur )..suami keja tak kira shift..biasa la polis kan..kena la paham keadaan dan tanggungjawab yang dipikul..
alhamdulillah berkat sabar,suami saya jumpa kucing kat berek..kucing terbiar..
busuk,comot,kutu mak aiiii banyak nya lah...
dgn keadaannya yang masih belum sesuai dgn tempat baru..
alternatif  lain..
letak minyak cap air putih  kat bulu-bulu dia tu biar basah satu badan pastu balut dengan kain dalam masa 30 minit..dahtu buat mandian dia ,pastikan air suam-suam k..
kerap buat maka hapus la kutu-kutu itu..
cheeeeeeee
kucing aku suka sgt mandi air suam..
leak je kat besen yang airnya suam konpem lentok sejenak..
tu yang aku sayang sangat kat kucing aku..



dahulu sebelum kucing saya nie manja
.malu-malu kucing gitu dia kerap tido kat rak kasut kami..teutama atas kasut bola suami.
motif???? den pon tak tau nohhh..ahahah..




           tapi skg bila da biasa dengan kami..alhaiiii tersangat manjanya lah..
          pepandai je naik atas katil pastu tido ala-ala big bos gitu...
tapi suami saya tak mara pon..dia lagi bagi ready cadar kecil tuk kucing saya tujuannya supaya kucing saya reti mana bahagian dia kata katil tu..hehehehe..cuma tuhan je mampu betapa comelnya dia tido dengan mainan peluknya.



ini pula waktu siangnya..
tido kat ruang tamu..
nak tahu satu ceta tak..
hehehehe..
selalunya bila encik suami balik keja,masa tido encik suami dengan kucing saya memang sama..
waktu tido dengan waktu bangun memang sama..
pelik kan..
bila suami tido,kucing saya pon tido..belagak lagi tu..bila dipanggil cuma sebelah mata buka dengan telinganya yang begerak..alahai geram sangat..
bila suami saya bangun ,kucing saya pon bangun juga..siap reaksi mengeliat badan pula dengan mulutnya yang menguap luas ...da puas tido la tu..
saya cuma mampu tesenyum melihat ragam manusia dengan ragam haiwan yang comel.



jangan copy paste gaya kucing ini..ubi kan sejuk..sementara nak gie buang kulit tak perasan pula dia da tetido..


ini susu kucing saya..nyummmm...nyummmm..3 botol tu ..nak tau apa..alternatif lain..guna botol ne jadikan botol susu..kat petshop botol susu da habis..kucing saya sangat kuat minum susu tu pasal badan dia beketul..gagahhhhh..hehehe..



                  to be CONTINUE........................................................stay tune..tq
Tak peduli kelemahanmu... Yang ada aku jatuh cinta karena hatimu.. Cintaku tak pernah memandang siapa kamu.. Tak pernah menginginkan kamu lebih.. Dari apa adanya dirimu selalu... Cintaku terasa sempurna karena hatimu.. Selalu menerima kekuranganku Sungguh indah cintaku ''... untuk seseorang diHATI dan bakal menjadi PELENGKAP DIRI.. Moga Allah permudahkan kami... amin. " Cintailah Allah kerana kamu akan dicintai oleh Allah.." " Semoga cinta kita terus bertasbih ke jalan ALLAH s.w.t " ~ faezah sapirin ~ ...

engagment day..30 dec 2011

 30 dec 2011
 cemburu itu bukan hakku sebelum engkau halal untukku
 Kalau menuruti kata nafsu,ku ingin selalu 
 bersamamu..
 Kalau menuruti kesenangan sesaatku,ku tak
 pernah ingin jauh darimu..
Kalau menuruti apa kata egoku,ku tak ingin 
kau mengenal WANITA lain selain diriku.. 
Namun iman,akal dan hatiku berkata lain..
Dirimu masih orang asing bagiku...bukan halal 
bagiku 
Tak berhak diriku berharap yang lebih apalagi 
cemburu buta...
Sungguh diriku belum berhak untuk itu,sebelum 
ada ijab qabul di antara kita diriku,dirimu 
berhak untuk menentukan pilihan..
 Namun..
 Satu pintaku,setialah kepada ALLAH dengan
 selalu bermunajat kepada-Nya agar ALLAH
 pilihkan yang terbaik untuk kita..
 Andai diriku yang ditaqdirkan untuk
 mendampingimu..
 ALLAH akan mempermudah walau
 seberapapun rintangan yang ada karna hanya
 ALLAH yang membolak balikkan hati dan
 menentukan semuanya..



                             
                                                  
                          rombongan pihak lelaki dari kota marudu









                                      hantaran dari pihak lelaki untuk pihak perempuan..













                                hantaran dari pihak perempuan untuk pihak lelaki









                                                     
                                   sarung cincin..HABIB JEWEL..
                                                  



                                                     
                                                         sesi bertukar hantaran..











                   
                            secara rasminya saya adalah tunang kpd muhammad airon majinol..




   
                                                                    potong kek..



majlis penutupan diiringi doa dari ustaz afif wahidi selaku adik iparku..

                                                                majlis makan-makan.
                                    makanan ala kampung ja bah..
                                             jemput makan...





                                                             random from us !!!
                               terimah kasih sbb sudi singga sebentar di coner saya..
                            yg baik itu datangnya dari yang maha kuasa ALLAH S.W.T..
                      yg pastinya kelemahan & keburukan itu datang dari diri saya sendiri..
























                                       p/s : bila ALLAH memberikan sesuatu yg baik belaka
                                               maka hargainya selagi masi memilikinya..
                                                                         tq..
Tak peduli kelemahanmu... Yang ada aku jatuh cinta karena hatimu.. Cintaku tak pernah memandang siapa kamu.. Tak pernah menginginkan kamu lebih.. Dari apa adanya dirimu selalu... Cintaku terasa sempurna karena hatimu.. Selalu menerima kekuranganku Sungguh indah cintaku ''... untuk seseorang diHATI dan bakal menjadi PELENGKAP DIRI.. Moga Allah permudahkan kami... amin. " Cintailah Allah kerana kamu akan dicintai oleh Allah.." " Semoga cinta kita terus bertasbih ke jalan ALLAH s.w.t " ~ faezah sapirin ~ ...

melody cinta ke atau chenta!!!!



hye semua...atuk nenek cucu nak tumpang lalu!! ko org semua sehat ke sehatkah???
ok aku kat sini sehat2 je..
alhamdulillah syukur nikmat tuhan..
fuh, tak kusangka ujan di malam hari siang ko memanas memanjang..
merapu merepeknya aku!!!!
ppeerrrggghhhh...
masa berlalu terasa begitu pantas bukan??...
sekelip mata, bebulan bulan ku stay diruma menanam anggur..
sungguh subur tanaman ku!!!
masa berlalu dgn hebatnya..
bagi yang mengisinya dgn baek dan sempurna, alhmdulilah..
tetapi..
bagi sesiapa yang membuangnya begitu sahaja,..
try to flash back, and cari kesilapan itu dan cuba perbaiki sebaiknya..
jgn jadi mcm aku!!
puteri lilin..


dear readers yang disayangi sekalian...aku di sini membawa kalian agar merenung.
...renungkanlah..dan..teruskanlah merenung..



C I N T A ????
apa yg anda faham tentang 5 huruf keramat di atas??
mcm2 definisi bukan?
to be honest, hingga ke saat ini, penulis agak takut nak mendefinisikan perkataan tersebut.
ya walaupun ianya 5 huruf...
nampak mcm mudah untuk bermain dgn perkataan tersebut..
nampak mcm senang untuk bergelumang dgn cinta?
jgn bermain dgn cinta sbb cinta bakal mempermainkan anda!!
tapi bersediakah anda??


ok la...
jom tutup cerita cinta sesama
manusia yang tiada penamatnya itu..
mungkin ada yang tahu, dan mungkin ada yang baru tahu.dan mungkin juga ada yg pura2 tak tahu
dan mungkin ada yang tidak tahu langsung.
allahualam..ALLAH maha besar.
tapi bagi sesiapa yang mengikutinya, mungkin faham..
ataupun..
belasah je la klu mmg da bluurrrr!!!
anda buat2 faham sudahla~
tak perlu diperjelaskan satu persatu..
ko org da besar so tahu la!!
lagipon

penat jari jemari ku menulis!!
abis cramp musle2 jariku! !




Selain cinta aku kepada Ilahi, aku dah putuskan cinta aku kepada my spongebob & patrick..
yeah antara benda wajib yang sentiasa berdamping dengan aku selain ipad..
dan mungkin korang akan anggap aku gila meroyan..
meroyan tu apa eeeaaahhh!!!!!!
mak ku kata meroyan tu kesan dari slps mengandung..
yeahhhh keee!!!!!watever la..
bila kadang2 aku sedih aku akan peluk mereka..
bila aku rindu aku akan sayang mereka...
dua benda nih peneman di kala sunyi..
dua benda nih la yang memberi kekuatan dalaman kat aku..
ko org igt power root je ke yg buat kita power semcm..tak la!!
dua benda nih laa yang sentiasa buat aku tersenyum dan tertawa..walupun kadang2 dlm duka..
dua benda nih la yang menyaksikan air mata tumpah selaju air terjun..
dahsyat kan..
tapi aku kan kuat sbb aku ada mereka!!
(to my b..u off cos la the best tpi b bz kat malay land sana,syg mu nie ditanah borneo..nak mai cini tpksa nek garuda besar..btw
love u hubby!!!)


ok serius..
disebabkan dua benda nih la aku kenal siapa diri aku...
aku kenal di mana sepatutnya aku letakkan diri aku...
aku mulai tahu di mana patut aku letakkan maruah aku sebenarnya!
aku juga mulai tahu apa itu maksudnya cinta sebenarnya..
cinta sebenarnya tidak pernah wujud...
tapi tu masa zaman ku selalu kecewa..
now n forever aku da pecaya cinta..
sbb aku cuma
cinta airon my hubby..
cuma skrg!!
hanya chenta sahaja yang ada..
aku kan!!!

chenta melody..
persoalannya !!!
aku je mampu yg menjawabnya sbb aku kan !!!
dahhh...dahhh..stoppedd..





till then
tamat..

gu ma woo!!

Blogger templates

at lcct airasia apot,7 march 2011..tga tunggu dia jemput aku..tak kenal langsung..tak pena jumpa langsung..tak sangkah jodoh ku pada dia..i love my hubby so much!!!