http://i561.photobucket.com/albums/ss52/angelicxmelody/Web%20materials/home1.png

Friday

dont find love,let love find u!!!!!!!!!


my fren say " dont find love,let love find u " yeahhhhhh...
l a l a l a l a l a!!!!!thats why org kata bila frusting msti ada je yg tak kena..sakit cini la..sakit sana la.mengalahkan penyakit kriktikal la pulak..konpem tak adanya ubat..pecaya la....
dan ada sesetengah org kata ..tapi bukannya aku ler..pak saintis kata bile pmpuan da frusting msti alots nerves putus...tu yg payah nie..kalau girl nie emosi sikit..taknya maut yg dicari..kes bunuh diri pula meningkat atas dasar frusting..kesian..kesian..mmg tak sayang nyawa,mcm mati tu best..tak nya melayang rohnya tak diterima bumi...mmg cetek agama tapi apa kan daya permpuan bejiwa lembut mudah terasa sakitnya...

cinta itu kurniaan dari ilahi mengapa harus dibenci?apa yg harus dibenci ........
"SAD LOVE STORY" adalah memory masa lalu kita so mereka yg frust harus mencari suatu demensi kehidupan baru.membezakan antara masa sekarang dan masa lalu amat penting...penting tersangat lah penting..keadaan macam nie la yg memberi kita peluang dan ruang untuk begerak kehadapan dan tidak hidup dalam dunia semalam...trust me beb!!!!!!

-try untuk membuka diri dan runtuhkan dinding ketakutan bercinta...

-manusia merasa kesepian dari cinta kerana mereka hanya membangunkan dinding bukannya jambatan cinta !

-percaya atau tidak..ramai yang kata cinta itu 1 risiko..ambil risiko dan jgn takut untuk jatuh cinta lagi..ambil lah waktu untuk mencintai dan dicintai.itulah istimewanya kehidupan..

-org yg bijak tidak sesekali hidup bersama kegagalan selamanya,tetapi dgn lapang hati akan mencari jalan untuk memulihkan kembali kerugian yg dialami..

-binalah kembali kepercayaan bahawa kita adalah insan yg palin bernilai dan berhak untuk menyayangi dan disayangi..

cinta itu apabila kamu bertemu dan membuat pilihan yg tepat.apabila percintaan tidak berkekalan,mungkin tuhan inginkan kita bertemu dan bercinta dgn org yg salah sblm bertemu dgn org yang tepat.kita harus mengerti dan berterimakasih atas kurniaan itu..dan percayalah kita adalah dalam golongan yg sungguh teristemewa  !!!!!

dulu time bebudak sekola aku suke sgt nak collection madah-madah cinta...huhuhu..org stdy tapi aku pula buat keja lain..taknya aku di marah oleh pak disiplin..dikatanya aku nie da kemaruk nak belaki..gile ke pa pak disiplin nie...klu aku la keja atas dia mmg aku tibai2 dia cukup2..mangkuk hayun betuii....jadahnya mulut aku..mmg tak bedisiplin...heheheh..
1st love latter aku dapat time secondry berape ya..da lupa tapi mmg best gak ayat die..bukan kemaru becinta tapi da ada org admire kite,terime je la..terase mcm aku nie PELAKON pulak...oooppppsss telabih sudah...trademark stacy...

                                                         '' sayang ! jika disebabkan suara aku mencintai mu..sekarang bolehkah awak bersuara?! .jika disebabkan kasih sayang dan ingatan aku mencintai mu...sekarang bolehkah awak menunjukannya??????...jika disebabkan senyuman aku mencintai mu,sekarang bolehkah awak tersenyum?....jika disebabkna setiap langkah aku mencintaimu sekarang bolehkah awak melangkah?.........jika cinta memerlukan sebabnya seperti sekarang,aku tidak mempunyai sebab mencintaimu lagi!!!!....adakah cinta memerlukan sebab???...aku mencintaimu dulu,kini,selamanya dan tidak perlu ada sebab.kadangkala perkara tercantik dan terbaik tidak boleh dilihat,dipegang.namun begitu ia boleh dirasai didalam hati...''
 he5...besalah cinte bebudak semua pon mampu...monkey love tak semestinya berakhir bahagia..tak semestinya kejinjang pelamin..tapi yang peliknya ada juge la 8 tahun becinta akhirnya besama juga..so sweet..nak sgt mcm nie tapi bukan naseb aku lorrrr!!!!!aku pon pena kecewa gak..tapi aku nie super women..bangun dan terus bangun tak pena kenal erti serik nak becinta..mama ku kata " kamu kerja dulu baru banayak yang mahu "..hu mmg i respect la kat my mum..mmg betul pa yg dikatanya..buat pe becinta dgn sesiapa selagi blm ada kehidupan sendiri..belajar la dan terus belajar kecapi dahulu cita2 baru kenal selami cinta!!!!!!...

hari tu kami gaduh..
saya acah je...
awak ingat betul-betul pulak..
tak tau nak buat mcm mane lagi..
lantak kamu lah..

semalam kitorg selisih..
tak jadahnya saya buat dunno!!!
awak pandang saya mcm nak makan saya je...
tak takut pon..
degilnya saya..

saya nampak awak lagi..
saya nak panggil
tapi awak mcm tak nak toleh je.
sebab saya panggil awak dalam hati
tak ke bodohnya saya..

awak tegur saya
saya pulak buat tak dengar
tapi tuhan je tahu bertapa happynya saya..
dug dap  jantung saya..
pantasnay bedegup..
apa yg terjadi saya pon tak tahu..

ada satu masa saya dengar dari mulut mamber2 saya yg awak da........
betulkah?
kenapa?
terkejut hati saya...
sedihnya saya...

awak keluar tgo wayang
saya pun
awak keluar dgn dia
saya tengo aje..
napa saya rasa sakit sgt!!!!!!!!!

awak call saya.mengacau betul
tga tido
saya layankan aje
awak cakap awak dah putus
saya senyum sampai ketelinga tapi aaasikit pon awak tak nampak
apa reaksi saya...

kesiannya awak..

hipokritnya saya..

hari ini hari jadi saya yg ke 24..
ooopppssss da belalu...1 julay da belalu beb..
tapi awak luper..
saya sedih sgt..
tapi takpe awak bukannya sesape pon..
adaku kesah...

awak mintak maaf
saya senyum je..
saya kata tak kesah
awak belanja tgk national treasure
saya tolak sebab saya merajuk..

dalam hati saya best juga jual mahal nie kan !!!!!!

yepiiiiiii...
saya dapat bunga
cantik sangat..
sunflowe..rose..
tapi saya tak tahu sape pengirimnya...
awak nampak
awak terus balik

saaaya panggil awak
tapi awak tak toleh pon
saya cuma nak bagitahu

awak...!!!!!!!!!lori!!!!!!!!!

saya kejar awak
awak terus jalan je
saya tolak awak
awak jatuh..

saya nampak lori
betul-betul dpn mata saya
kalau sempat
saya nak bagitahu awak



saya sayang awak...

apakah jadahnya mlm nie aku bejiwang bermelankolik pula..apakah aku nie tga mengupdatekan diri kearah kebaikan ..anak mumy yg baik..cewahhhhh..perasan je lebih...dulu pena dalam kelas aku dimarah cikgu..disuruh buat karangan tapi jujur ku cakap mmg aku tak berape minat bahasa nie..payah nak atur ayat..kalau diberi soalan karangan tentang cinta..alah nak beribu patah perkataan requstin  pon aku mampu wat!!!..he2..ntah la..mesti mum aku kata,rugi je dia mengandungkan aku 9 bulan tapii apakah jadahnya 1 haram pon tak ada yanga membanggahkannya. sedihhhhhhhhhh!!!!!mumy sory mory i borrow ur nem lol..i know im not a better child for ur..but i love u so much mumy..


''disuatu hari yang indah,cinta dan kawan bersiar-siar disebuah kampung.tiba2 cinta terjatuh dalam telaga..kenapa ? kerana cinta itu buta..lalu kawan pun ikut terjun kedalam telaga..kenapa?kerana kawan akan buat apa saja untuk cinta!!!!...didalam telaga cinta hilang..kenapa?kerana cinta itu halus,mudah hilang kalau tidak dijaga,sukar dicari apatah lagi dalam telaga yg gelap.sedangkan kawan masih lagi tercari-cari dimana cinta dan terus menunggu...kenapa?..kerana..kawan itu sejati dan akan kekal sebagai kawan yang setai..so hargai la kawan kita selagi kita terasa dia beerti...''


kekdg kita hidup nie perlu ada kekuatan..dari hari kehari perlu ada perubahan..
jangan ikutkan kata hati..jangan menganggap satu kegagalan tu merupakan kegagalan selamanya..bangun dan bangunla kecapi kehidupan seterusnya..pak pandir pon walapun bodoh tapi dari masa kesemasa anagannya ada je cuma yang kesiannya angannya semua tak pena ada tercapai..tapi tak salahkan berangan..cian pak pandir..tak pepsl aku jadikan dia role model...sory pak pandir..

''hatiku tidak pernah menyesal
semuanya hanya untukmu 1000 burung kertas,
1000 ketulusan hatiku
berterbangan didlm angin
menginginkan bintang yg lebat betebaran dilangit
melewati sungai kinabatangan
apakah aku dapat bertemu dgn mu kembali?
aku tidak takut berapa pun jauhnya
hanya aku ingin sekarang terus belari kepadamu
masa lalu seperti asap,hilang dan tak kan kembali
menambah kerinduan di hatiku
bagaimanapun dicari
jodoh kehidupan ini pasti tidak akan berubah"




''jangan sesekali hadir dlm hidup sesorg kalau ia hanya menghancurkan perasaan.jgn pernah menatap matanya jika semua yg kamu lakukan hanya kepalsuan belaka..perkara yg paling kejam adalah membiarkan jatuh cinta sedangkan kamu tidak mencintainya..


suatu hari seorg yg sedang putus cinta menangis ditaman.datang seorg ahli falsafah bertanya padanya ..kenapa kamu menangis?..org itu menjawab..aku sedang sedih,kenapa dia sanggup meninggalkanku????....lalu ahli falsafah itu tertawa sambil berkata..kamu ini bodoh sekali...lalu org itu menjawab..kenapa kamu berkata begitu?aku sdg putus cinta dan sudah cukup menyedihkan,tak apalah kalau kamu tak mahu memujukku tapi janganlah ketawakan aku..''bodoh kamu itu tidak perlu sedih kerana yang seharusnya sedid adalah dia''kata ahli falsafah..kenapa pula dia yang perlu sedih bukankah dia yg meninggalkanku???
kata org itu..kamu hanya kehilangan org yg tidak mencintaimu tetapi dia kehilangan org yg sgt mencintainya...jawab ahli falsafah...
jgn tertarik pada sesorg kerana parasnya yg tampan sebb keelokan parasnya dapat menyesatkan..jgn pula tertarik pada kekayaannya kerana kekayaannya pasti akan musnah suatu hari nanti..tertariklah pada sesorg yg dapat membuatmu tersenyum..kenya senyuman yg dapat membuat hari-harimu yg gelap menjadi cerah"


jodoh pertemuan ada ditangan yang esa..dulu aku pun pernah alami saat kegagalan hidup tapi aku nie ja yg kuat cuba untuk memulihkan keadaan..tak semestinya kecewa tu sahabat kehidupan masa depan kita..keluar bersiar bersama rakan dan sahabat..hirup udara segar..cuba beteriak sekuat hati..insyallah pasti adaa jalan disebaliknya..kalau tak mampu melupakannya so anggap bendah tu da lama pupus..anggap je dia kawan kita yg tak ada kesampaian jodoh..pasti ada hikmah disebaliknya..
 jangan ada benci disetiap hubungan yang baru..sebelum kita mencari kekurangan org lain maka carilah kekurangan diri sendiri..adakah wajar ataupun adakah kita ini cukup terlalu cukup sempurna untuk dibandingkan dgn org lain...kalau jawapan nya ya..maka kita berbohong atau kita je yg syok sendiri..kerana tiada manusia yg sempurna dlm dunia dan sentiasa ada yg perlu diperbaiki..
realitinya org-org yang menyayangi diri kita kerana kelebihan kita dan menerima segala kelemahan kita,sudah pastilah org ini adalah sgt ikhlas menyayangi kita..


Tak peduli kelemahanmu... Yang ada aku jatuh cinta karena hatimu.. Cintaku tak pernah memandang siapa kamu.. Tak pernah menginginkan kamu lebih.. Dari apa adanya dirimu selalu... Cintaku terasa sempurna karena hatimu.. Selalu menerima kekuranganku Sungguh indah cintaku ''... untuk seseorang diHATI dan bakal menjadi PELENGKAP DIRI.. Moga Allah permudahkan kami... amin. " Cintailah Allah kerana kamu akan dicintai oleh Allah.." " Semoga cinta kita terus bertasbih ke jalan ALLAH s.w.t " ~ faezah sapirin ~ ...

No comments:

Post a Comment

melody cinta ke atau chenta!!!!



hye semua...atuk nenek cucu nak tumpang lalu!! ko org semua sehat ke sehatkah???
ok aku kat sini sehat2 je..
alhamdulillah syukur nikmat tuhan..
fuh, tak kusangka ujan di malam hari siang ko memanas memanjang..
merapu merepeknya aku!!!!
ppeerrrggghhhh...
masa berlalu terasa begitu pantas bukan??...
sekelip mata, bebulan bulan ku stay diruma menanam anggur..
sungguh subur tanaman ku!!!
masa berlalu dgn hebatnya..
bagi yang mengisinya dgn baek dan sempurna, alhmdulilah..
tetapi..
bagi sesiapa yang membuangnya begitu sahaja,..
try to flash back, and cari kesilapan itu dan cuba perbaiki sebaiknya..
jgn jadi mcm aku!!
puteri lilin..


dear readers yang disayangi sekalian...aku di sini membawa kalian agar merenung.
...renungkanlah..dan..teruskanlah merenung..



C I N T A ????
apa yg anda faham tentang 5 huruf keramat di atas??
mcm2 definisi bukan?
to be honest, hingga ke saat ini, penulis agak takut nak mendefinisikan perkataan tersebut.
ya walaupun ianya 5 huruf...
nampak mcm mudah untuk bermain dgn perkataan tersebut..
nampak mcm senang untuk bergelumang dgn cinta?
jgn bermain dgn cinta sbb cinta bakal mempermainkan anda!!
tapi bersediakah anda??


ok la...
jom tutup cerita cinta sesama
manusia yang tiada penamatnya itu..
mungkin ada yang tahu, dan mungkin ada yang baru tahu.dan mungkin juga ada yg pura2 tak tahu
dan mungkin ada yang tidak tahu langsung.
allahualam..ALLAH maha besar.
tapi bagi sesiapa yang mengikutinya, mungkin faham..
ataupun..
belasah je la klu mmg da bluurrrr!!!
anda buat2 faham sudahla~
tak perlu diperjelaskan satu persatu..
ko org da besar so tahu la!!
lagipon

penat jari jemari ku menulis!!
abis cramp musle2 jariku! !




Selain cinta aku kepada Ilahi, aku dah putuskan cinta aku kepada my spongebob & patrick..
yeah antara benda wajib yang sentiasa berdamping dengan aku selain ipad..
dan mungkin korang akan anggap aku gila meroyan..
meroyan tu apa eeeaaahhh!!!!!!
mak ku kata meroyan tu kesan dari slps mengandung..
yeahhhh keee!!!!!watever la..
bila kadang2 aku sedih aku akan peluk mereka..
bila aku rindu aku akan sayang mereka...
dua benda nih peneman di kala sunyi..
dua benda nih la yang memberi kekuatan dalaman kat aku..
ko org igt power root je ke yg buat kita power semcm..tak la!!
dua benda nih laa yang sentiasa buat aku tersenyum dan tertawa..walupun kadang2 dlm duka..
dua benda nih la yang menyaksikan air mata tumpah selaju air terjun..
dahsyat kan..
tapi aku kan kuat sbb aku ada mereka!!
(to my b..u off cos la the best tpi b bz kat malay land sana,syg mu nie ditanah borneo..nak mai cini tpksa nek garuda besar..btw
love u hubby!!!)


ok serius..
disebabkan dua benda nih la aku kenal siapa diri aku...
aku kenal di mana sepatutnya aku letakkan diri aku...
aku mulai tahu di mana patut aku letakkan maruah aku sebenarnya!
aku juga mulai tahu apa itu maksudnya cinta sebenarnya..
cinta sebenarnya tidak pernah wujud...
tapi tu masa zaman ku selalu kecewa..
now n forever aku da pecaya cinta..
sbb aku cuma
cinta airon my hubby..
cuma skrg!!
hanya chenta sahaja yang ada..
aku kan!!!

chenta melody..
persoalannya !!!
aku je mampu yg menjawabnya sbb aku kan !!!
dahhh...dahhh..stoppedd..





till then
tamat..

gu ma woo!!

Blogger templates

at lcct airasia apot,7 march 2011..tga tunggu dia jemput aku..tak kenal langsung..tak pena jumpa langsung..tak sangkah jodoh ku pada dia..i love my hubby so much!!!