http://i561.photobucket.com/albums/ss52/angelicxmelody/Web%20materials/home1.png

Wednesday

saudara baru !!

                           krusus intensif saudara kita (tahap asas) negeri selangor 22-26 oct 2011.. 
                                         
                                                                   bebilang kaum..
                                                            usia bukan penghalang ..                           
                          Syukur Alhamdulillah, mereka telah menemui hidayah dari Allah S.W.T.
                                             




Talha, kau kawan baik aku kan? betul tak?... Memanglah..kenapa kau tanya macam tu? kalau kau kawan baik aku, kenapa kau biarkan aku diseksa? Sori Lim, aku tak faham..diseksa? What do you mean? Cuba kau fikir, kita ni kawan dari kecil, aku ingat lagi, rumah kau tu, is my second house. Tapi, mengapalah kau tak pernah ceritakan pada aku tentang Islam? Mengapa aku kena pergi ke US baru aku dapat belajar tentang Islam? Mengapa bukan di Malaysia, negara Islam ni? Dan mengapa aku di Islam kan oleh seorang bekas paderi kristian? Aku terdiam, kelu tak mampu menjawab. Dan Lim terus berkata-kata. Kalau betullah kau kawan baik aku, kenapa kau cuma nak baik dengan aku di dunia saja? kau suka tengok kawan baik kau ni diseksa didalam api neraka? Kau tahu, kalaulah aku ni tak sempat masuk islam hingga aku mati, aku akan dakwa semua orang melayu Islam dalam kampung kita ni sebab tak sampaikan dakwah dan risalah Islam pada aku, keluarga aku dan non muslim yang lain. Kau sedar tak, kau dah diberikan nikmat besar oleh Allah dengan melahirkan kau didalam keluarga Islam. tapi, nikmat itu bukan untuk kau nikmati seorang diri, atau untuk keluarga kau sendiri, kau dilahirkan dalam Islam adalah kerana ditugaskan untuk sampaikan Islam pada orang-orang yang dilahirkan dalam keluarga bukan Islam macam aku. Aku masih tunduk dan terkata apa-apa kerana sangat malu. Berdakwah adalah tugas muslim yang paling utama, sebagai pewaris Nabi, penyambung Risalah. Tetapi apa yang aku lihat, orang melayu ni tiada ada roh jihad, tak ada keinginan untuk berdakwah, macamana Allah nak tolong bangsa melayu kalau bangsa tu sendiri tak tolong ugama Allah? Aku bukan nak banggakan diri aku, cuma aku kesal..sepatutnya nikmat ini kau kena gunakan dengan betul dan tepat, kerana selagi kau belum pernah berdakwah, jangan kau fikir kau sudah bersyukur pada Allah. Dan satu lagi, jangan dengan mudah kau cop orang-orang bukan Islam itu sebagai kafir kerana kafir itu bererti ingkar. Kalau kau dah sampaikan seruan dengan betul, kemudian mereka ingkar dan berpaling, barulah kau boleh panggil kafir.
Aku menjadi amat malu, kerana segala apa yang dikatakan oleh Lim adalah benar! dan aku tak pernah pun terfikir selama ini, aku hanya sibuk untuk memperbaiki amalan diri sehingga lupa pada tugasku yang sebenar. Baru aku faham, andainya tugas berdakwah ini telak dilaksanakan, Allah akan memberikan lagi pertolongan, bantuan dan kekuatan serta mempermudahkan segala urusan dunia dan akhirat sesorang itu. Petang itu aku pulang dengan satu semangat baru, aku ingin berdakwah! Lim yang baru memeluk Islam selama 5 tahun itu pun telah mengislamkan lebih 20 orang termasuk adiknya. Mengapa aku yang hampir 40 tahun Islam ini (benarkah aku islam tulen) tidak pernah hatta walau seorang pun orang bukan Islam yang pernah kusampaikan dengan serious tentang kebenaran Islam? Semoga Allah mengampuni diriku yang tidak faham apa itu erti nikmat dilahirkan sebagai Islam. Adakah selagi belum berdakwah, kita belum bersyukur atas nikmat dilahirkan Islam?





p/s : Aku sedang mendakwahkan diriku sendiri..
        Kerana Diriku sendiri perlu di dakwahi...
        aku yang teruk faezah binti sapirin..


Tak peduli kelemahanmu... Yang ada aku jatuh cinta karena hatimu.. Cintaku tak pernah memandang siapa kamu.. Tak pernah menginginkan kamu lebih.. Dari apa adanya dirimu selalu... Cintaku terasa sempurna karena hatimu.. Selalu menerima kekuranganku Sungguh indah cintaku ''... untuk seseorang diHATI dan bakal menjadi PELENGKAP DIRI.. Moga Allah permudahkan kami... amin. " Cintailah Allah kerana kamu akan dicintai oleh Allah.." " Semoga cinta kita terus bertasbih ke jalan ALLAH s.w.t " ~ faezah sapirin ~ ...

No comments:

Post a Comment

melody cinta ke atau chenta!!!!



hye semua...atuk nenek cucu nak tumpang lalu!! ko org semua sehat ke sehatkah???
ok aku kat sini sehat2 je..
alhamdulillah syukur nikmat tuhan..
fuh, tak kusangka ujan di malam hari siang ko memanas memanjang..
merapu merepeknya aku!!!!
ppeerrrggghhhh...
masa berlalu terasa begitu pantas bukan??...
sekelip mata, bebulan bulan ku stay diruma menanam anggur..
sungguh subur tanaman ku!!!
masa berlalu dgn hebatnya..
bagi yang mengisinya dgn baek dan sempurna, alhmdulilah..
tetapi..
bagi sesiapa yang membuangnya begitu sahaja,..
try to flash back, and cari kesilapan itu dan cuba perbaiki sebaiknya..
jgn jadi mcm aku!!
puteri lilin..


dear readers yang disayangi sekalian...aku di sini membawa kalian agar merenung.
...renungkanlah..dan..teruskanlah merenung..



C I N T A ????
apa yg anda faham tentang 5 huruf keramat di atas??
mcm2 definisi bukan?
to be honest, hingga ke saat ini, penulis agak takut nak mendefinisikan perkataan tersebut.
ya walaupun ianya 5 huruf...
nampak mcm mudah untuk bermain dgn perkataan tersebut..
nampak mcm senang untuk bergelumang dgn cinta?
jgn bermain dgn cinta sbb cinta bakal mempermainkan anda!!
tapi bersediakah anda??


ok la...
jom tutup cerita cinta sesama
manusia yang tiada penamatnya itu..
mungkin ada yang tahu, dan mungkin ada yang baru tahu.dan mungkin juga ada yg pura2 tak tahu
dan mungkin ada yang tidak tahu langsung.
allahualam..ALLAH maha besar.
tapi bagi sesiapa yang mengikutinya, mungkin faham..
ataupun..
belasah je la klu mmg da bluurrrr!!!
anda buat2 faham sudahla~
tak perlu diperjelaskan satu persatu..
ko org da besar so tahu la!!
lagipon

penat jari jemari ku menulis!!
abis cramp musle2 jariku! !




Selain cinta aku kepada Ilahi, aku dah putuskan cinta aku kepada my spongebob & patrick..
yeah antara benda wajib yang sentiasa berdamping dengan aku selain ipad..
dan mungkin korang akan anggap aku gila meroyan..
meroyan tu apa eeeaaahhh!!!!!!
mak ku kata meroyan tu kesan dari slps mengandung..
yeahhhh keee!!!!!watever la..
bila kadang2 aku sedih aku akan peluk mereka..
bila aku rindu aku akan sayang mereka...
dua benda nih peneman di kala sunyi..
dua benda nih la yang memberi kekuatan dalaman kat aku..
ko org igt power root je ke yg buat kita power semcm..tak la!!
dua benda nih laa yang sentiasa buat aku tersenyum dan tertawa..walupun kadang2 dlm duka..
dua benda nih la yang menyaksikan air mata tumpah selaju air terjun..
dahsyat kan..
tapi aku kan kuat sbb aku ada mereka!!
(to my b..u off cos la the best tpi b bz kat malay land sana,syg mu nie ditanah borneo..nak mai cini tpksa nek garuda besar..btw
love u hubby!!!)


ok serius..
disebabkan dua benda nih la aku kenal siapa diri aku...
aku kenal di mana sepatutnya aku letakkan diri aku...
aku mulai tahu di mana patut aku letakkan maruah aku sebenarnya!
aku juga mulai tahu apa itu maksudnya cinta sebenarnya..
cinta sebenarnya tidak pernah wujud...
tapi tu masa zaman ku selalu kecewa..
now n forever aku da pecaya cinta..
sbb aku cuma
cinta airon my hubby..
cuma skrg!!
hanya chenta sahaja yang ada..
aku kan!!!

chenta melody..
persoalannya !!!
aku je mampu yg menjawabnya sbb aku kan !!!
dahhh...dahhh..stoppedd..





till then
tamat..

gu ma woo!!

Blogger templates

at lcct airasia apot,7 march 2011..tga tunggu dia jemput aku..tak kenal langsung..tak pena jumpa langsung..tak sangkah jodoh ku pada dia..i love my hubby so much!!!