http://i561.photobucket.com/albums/ss52/angelicxmelody/Web%20materials/home1.png

Thursday

i am a muslim i'm not terrorist !!!


Sejak dahulu Islam menyebarkan keadilan dan kesaksamaan di kalangan manusia. Lihat sahaja, begitu ramai golongan minoriti bukan Islam dapat hidup di tengah- tengah masyarakat Islam di serata dunia. Lihat di negara kita, Mesir, Jordan, Indonesia dan negara-negara lain. Walaupun barangkali ada beberapa kekurangan tertentu, namun mereka tidak diseksa atau ditumpahkan darah secara kejam.
minda tajdid by prof madya dr mohd asri zainal abidin..

Di dalam sesebuah negara jika terdapat etnik minoriti islam di dalam masyarakat bukan islam yg majoriti, maka seringkali kedengaran etnik islam akan ditindas tetapi pernahkah terdengar didalam negara yang majoritinya umat islam menindas golongan minoriti bukan islam? 


Maka mengapa islam dilabelkan sebagai agama pengganas/terroris? Sedangkan permusuhan berpunca daripada golongan bukan islam yg memusuhi islam terlebih dahulu? Ibaratnya seluruh keluarga kamu dibunuh dan dirogol dengan kejam maka kamu pasti mengambil tindakkan undang2 terhadap si pelaku bukan?

percayakah anda !!!
sebenarnya...




                          Musuh umat Islam hanyalah terhadap sesiapa yang memusuhi islam, 



Tidakkah ini menunjukkan islam tidak memusuhi agama selain islam? Maka celakalah bagi umat Islam sendiri yang menentang perundangan Islam yang membawa kebaikan kepada seluruh umat manusia termasuk yang bukan islam.












Tak peduli kelemahanmu... Yang ada aku jatuh cinta karena hatimu.. Cintaku tak pernah memandang siapa kamu.. Tak pernah menginginkan kamu lebih.. Dari apa adanya dirimu selalu... Cintaku terasa sempurna karena hatimu.. Selalu menerima kekuranganku Sungguh indah cintaku ''... untuk seseorang diHATI dan bakal menjadi PELENGKAP DIRI.. Moga Allah permudahkan kami... amin. " Cintailah Allah kerana kamu akan dicintai oleh Allah.." " Semoga cinta kita terus bertasbih ke jalan ALLAH s.w.t " ~ faezah sapirin ~ ...

No comments:

Post a Comment

melody cinta ke atau chenta!!!!



hye semua...atuk nenek cucu nak tumpang lalu!! ko org semua sehat ke sehatkah???
ok aku kat sini sehat2 je..
alhamdulillah syukur nikmat tuhan..
fuh, tak kusangka ujan di malam hari siang ko memanas memanjang..
merapu merepeknya aku!!!!
ppeerrrggghhhh...
masa berlalu terasa begitu pantas bukan??...
sekelip mata, bebulan bulan ku stay diruma menanam anggur..
sungguh subur tanaman ku!!!
masa berlalu dgn hebatnya..
bagi yang mengisinya dgn baek dan sempurna, alhmdulilah..
tetapi..
bagi sesiapa yang membuangnya begitu sahaja,..
try to flash back, and cari kesilapan itu dan cuba perbaiki sebaiknya..
jgn jadi mcm aku!!
puteri lilin..


dear readers yang disayangi sekalian...aku di sini membawa kalian agar merenung.
...renungkanlah..dan..teruskanlah merenung..



C I N T A ????
apa yg anda faham tentang 5 huruf keramat di atas??
mcm2 definisi bukan?
to be honest, hingga ke saat ini, penulis agak takut nak mendefinisikan perkataan tersebut.
ya walaupun ianya 5 huruf...
nampak mcm mudah untuk bermain dgn perkataan tersebut..
nampak mcm senang untuk bergelumang dgn cinta?
jgn bermain dgn cinta sbb cinta bakal mempermainkan anda!!
tapi bersediakah anda??


ok la...
jom tutup cerita cinta sesama
manusia yang tiada penamatnya itu..
mungkin ada yang tahu, dan mungkin ada yang baru tahu.dan mungkin juga ada yg pura2 tak tahu
dan mungkin ada yang tidak tahu langsung.
allahualam..ALLAH maha besar.
tapi bagi sesiapa yang mengikutinya, mungkin faham..
ataupun..
belasah je la klu mmg da bluurrrr!!!
anda buat2 faham sudahla~
tak perlu diperjelaskan satu persatu..
ko org da besar so tahu la!!
lagipon

penat jari jemari ku menulis!!
abis cramp musle2 jariku! !




Selain cinta aku kepada Ilahi, aku dah putuskan cinta aku kepada my spongebob & patrick..
yeah antara benda wajib yang sentiasa berdamping dengan aku selain ipad..
dan mungkin korang akan anggap aku gila meroyan..
meroyan tu apa eeeaaahhh!!!!!!
mak ku kata meroyan tu kesan dari slps mengandung..
yeahhhh keee!!!!!watever la..
bila kadang2 aku sedih aku akan peluk mereka..
bila aku rindu aku akan sayang mereka...
dua benda nih peneman di kala sunyi..
dua benda nih la yang memberi kekuatan dalaman kat aku..
ko org igt power root je ke yg buat kita power semcm..tak la!!
dua benda nih laa yang sentiasa buat aku tersenyum dan tertawa..walupun kadang2 dlm duka..
dua benda nih la yang menyaksikan air mata tumpah selaju air terjun..
dahsyat kan..
tapi aku kan kuat sbb aku ada mereka!!
(to my b..u off cos la the best tpi b bz kat malay land sana,syg mu nie ditanah borneo..nak mai cini tpksa nek garuda besar..btw
love u hubby!!!)


ok serius..
disebabkan dua benda nih la aku kenal siapa diri aku...
aku kenal di mana sepatutnya aku letakkan diri aku...
aku mulai tahu di mana patut aku letakkan maruah aku sebenarnya!
aku juga mulai tahu apa itu maksudnya cinta sebenarnya..
cinta sebenarnya tidak pernah wujud...
tapi tu masa zaman ku selalu kecewa..
now n forever aku da pecaya cinta..
sbb aku cuma
cinta airon my hubby..
cuma skrg!!
hanya chenta sahaja yang ada..
aku kan!!!

chenta melody..
persoalannya !!!
aku je mampu yg menjawabnya sbb aku kan !!!
dahhh...dahhh..stoppedd..





till then
tamat..

gu ma woo!!

Blogger templates

at lcct airasia apot,7 march 2011..tga tunggu dia jemput aku..tak kenal langsung..tak pena jumpa langsung..tak sangkah jodoh ku pada dia..i love my hubby so much!!!